dinsdag 12 november 2013

Masterclass Broderie d'Art

Nieuwsgierig naar het handwerk en benieuwd of ik voor mijn hutsepoppen iets kon opsteken, schreef ik me in voor een masterclass glamour-borduren in het Textielmuseum in Tilburg.

Parels en bling bling borduren volgens de regels van de kunst, 
met een Luneville-naald, Tambour, Fil a gant. Wat een termen, wat een werk!
Het smaakt me naar meer en ik zie mezelf er al mee tekenen, lijkt me zalig, maar dan heb ik nog wel heeeeeel wat workshops en oefening nodig.

De workshop werd gegeven door Saskia ter Welle, heel fijne vrouw, 
ze leerde het vak (en de liefde ervoor) in het prestigieuze Ecole Lesage in Parijs.

Helemaal onderaan, mijn resultaat en dat werd thuis door de dochters enthousiast goedgekeurd. 'Oooh mooi! ik wil dat hebben mama!'



Geen opmerkingen:

Een reactie posten